BIRUTC se constituie ca un serviciu de specialitate pe care copii și familiile din comunitate îl pot accesa în funcție de nevoile pe care le au la un moment dat și pentru a semnala situațiile de abuz, neglijare și exploatare, asigurând, la nivelul sectorului 2, aplicarea politicilor și strategiilor de asistenta sociala în domeniul protecției copilului în funcție de nevoile sociale identificate.

În cadrul Biroului de Intervenție în Regim de Urgenta și Telefonul Copilului Linia funcționează linia telefonica 021/9852 – Telefonul Copilului Sector 2.

  • garantarea și respectarea drepturilor fundamentale ale copilului;
  • sensibilizarea opiniei comunitare cu privire la consecințele abuzului, neglijării și exploatării copilului si la importanta prevenirii maltratării copilului;
  • asistarea si consilierea telefonica a clienților;
  • evaluarea riscului imediat și a potențialului de risc privind expunerea copilului la abuz, neglijare, exploatare;
  • intervenția în regim de urgenţă și asistență în situații de urgenţă pentru copilul victimă a abuzului, neglijării și exploatării, la nivelul sectorului 2;
  • evaluarea inițială a situației copilului aflat în situație de abuz;
  • mediere socială;
  • suport emoțional și asistenţă în vederea reintegrării sociale, precum și prevenirea marginalizării sociale;
  • creșterea gradului de accesibilitate la serviciile de protecție dezvoltate în comunitate a copiilor și familiilor în dificultate din Sectorul 2;
  • autosesizarea în toate cazurile care indica o situație de risc pentru copil;
  • Modul de accesare a serviciilor oferite se realizeaza prin cel putin una din urmatoarele situatii:
    • apel telefonic direct prin linia „Telefonul Copilului” 021/9852
    • apel telefonic prin numarul alocat Directiei Generale pentru Protectia Copilului, 0213102416
    • solicitare directa din partea copilului si/sau a familiei/reprezentantului legal
    • referirea din partea unei alte institutii publice sau private
    • autosesizare.
  • Asistenţă şi consiliere telefonică pentru suport emoţional şi informaţional al clientului;
  • Intervenţie în regim de urgenţă în situaţii de abuz, neglijare, exploatare;
  • Membrii comunităţii au acces permanent la linia telefonică, pentru sesizarea oricărei situaţii de abuz, neglijare, exploatare asupra copiilor.
  • Copiii din comunitatea sectorului 2, aflaţi în situaţie de abuz, neglijare, exploatare si familiile lor.
  • Copiii din comunitatea sectorului 2, aflaţi în situaţie de risc la abuz, neglijare, exploatare si familiile lor.

Șef Birou: Elvira Cristescu

Telefon: 021/3.10.24.17, interior 25

Fax: 021/3.14.46.39

Adresa de email sef serviciu: elvira.cristescu@social2.ro

Adresa de email serviciu: telefonul.copilului@social2.ro

Adresa: Str.Dimitrie Racovita nr 22, Sector 2

Cum ajung:
Tramvaiul 21, autobuz 311, troleibuz 66, 69,85,70,90
Punct de reper: intersectia Calea Mosilor cu Bdul.Carol

Ultima actualizare in 29 septembrie 2020

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
administrare site, administrare website, intretinere site, administrare site web