Serviciul Prevenire a Separării Copilului de Familie și Management de Caz este un serviciu specializat al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 2, aflat în subordinea Directorului General Adjunct, care aplică metoda managementului de caz în vederea asigurării protecției drepturilor copilului și a prevenirii separării copilului de familie, pentru protecția drepturilor copiilor pentru care s-a instituit o măsură de protecție specială, conform legii, precum și a altor persoane vulnerabile din comunitate. De asemenea, dezvoltă și aplică un ansamblu de măsuri și proceduri menite să ducă la formarea, dezvoltarea şi îmbunătăţirea deprinderilor de viaţă independentă pentru copiii/tinerii cu vârsta până în 26 de ani, aflați în evidența instituției.

Obiectivul specific 1 este aplicarea metodei managementului de caz în activitatea de prevenire a separării copilului de familie

Obiectivul specific 2 este aplicarea metodei managementului de caz în domeniul protecției drepturilor copilului separat de familie

Obiectivul specific 3  este aplicarea metodei managementului de caz în activitatea de formare, dezvoltare şi îmbunătăţire a deprinderilor de viaţă independentă pentru copiii/ tinerii cu vârsta până în 26 de ani, aflați în evidența instituției,

Serviciile oferite de către Serviciul Prevenire a Separării Copilului de Familie și Management de Caz: Asigură activitatea de prevenire şi intervenţie în cazurile de copii aflaţi în risc de separare de familie sau a celor în risc de părăsire sau părăsiţi în unităţile sanitare, prin :

  • Evaluarea, planificarea servicii 1 or de sprijin, referirea mamelor şi familiilor în risc către acestea şi monitorizarea situaţiei copiilor şi familiilor.
  • Acordarea de suport psihologic şi social familiilor aflate în situaţie risc de separare.
  • Consilierea mamei şi familiei în scopul menţinerii copilului în familie.
  • Sprijină copiii în risc de abandon/eşec şcolar din Sectorul 2, realizează evaluarea psiho-socială a acestora şi ia măsuri proactive pentru creşterea accesului acestor copii în sistemul de învăţământ şi la alte activităţi, prin autosesizare sau la sesizarea altor compartimente din cadrul Direcţiei generale, a instuţiilor de învăţământ sau a altor organizaţii sau persoane.
  • Realizează şi alte activităţi care decurg din aplicarea metodei managementului de caz ce au legătură cu prevenirea separării copilului de familie şi cu creşterea accesului copiilor şi familiilor la servicii de bază (sănătate, educaţie, ocupare, locuire, asistenţă socială).
  • Includerea copiilor şi familiilor în programele de asistenţă ale centrelor de zi (Centrul de Zi ,,Pinocchio”, Centrul de Zi ,,Floare de Câmp”, Centrul de Zi ,,Ursuleţul de Pluş”, Centrul de Zi ,,Sfântul Pantelimon”, Centrul de Zi ,,Sfânta Maria”) şi coordonează şi monitorizează activitatea Centrului de Consiliere ,,Floare de Colţ”, precum şi referire către alte centre, programe şi servicii existente în comunitate.
  • Coordonează implementarea măsurilor referitoare la prevenirea separării copilului de familie, asigurând implicarea tuturor specialiştilor relevanţi din cadrul Direcţiei Generale (D.P.C., D.A.S.) în procesul de stabilire, implementare şi monitorizare a planurilor individualizate de servicii (PIS), precum şi comunicarea informaţiilor şi planurilor actualizate către toate compartimentele cu responsabilităţi în implementarea acestora:
  • Stabileşte si coordoneaza echipa care colaborează pentru instrumentarea fiecărui caz.
  • Asigură respectarea etapelor managementului de caz.
  • Elaborează împreună cu membrii echipei multidisciplinare si, după caz, copilul, planul individualizat de protectie (PIP).
  • Colaborează cu responsabilii de caz care întocmesc PIS – urile.
  • Monitorizează implementarea PIP şi PIS, în vederea atingerii obiectivelor propuse.
  • Împreună cu echipa şi cu familia, revizuieşte planul o dată la 3 luni sau ori de câte ori este nevoie şi aduce la cunoştinţă familiei şi, după caz, copilului, modificările survenite.
  • Îndeplineşte şi alte atributii şi sarcini la solicitarea directorului general adjunct/ directorului general, care au legătura cu specificul activităţii compartimentului şi al Directiei Generale.

I am

I am

Șef Serviciu: Elena MARIN

Telefon: 0721286895
0213102416 / interior 310
Fax: 021–314.46.39
Adresa de email sef serviciu:  elena.marin@social2.ro
Adresa de email serviciu:  asistenta.abandon@social2.ro

Ultima actualizare in 9 octombrie 2024

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
administrare site, administrare website, intretinere site, administrare site web