Atribuţiile postului:
Privind ansamblul activităţilor profesionale :
1.Repartizează lucrările Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 către salariaţii din subordine;
2.Analizează, face propuneri cu privire la soluţionarea lucrărilor repartizate de către Primarul Sectorului 2/Consiliul Local al Sectorului 2 şi urmăreşte realizarea lor, în termenul legal şi/sau prevăzut în procedurile interne aprobate;
3.Solicită, după caz, avize şi acorduri de la Primarul Sectorului 2/Consiliul Local al Sectorului 2 asupra activităţii desfăşurate sau cu privire la documentele şi lucrările întocmite;
4.Face propuneri referitoare la îmbunătăţirea activităţii proprii şi a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2, pe care le supune aprobării Primarului Sectorului 2/Consiliului Local al Sectorului 2;
5.Aprobă, după caz, referate de anchetă socială în urma deplasării subordonaţilor la domiciliul beneficiarilor de măsuri de asistenţă socială, pentru a stabili nevoile sociale şi socio-medicale ale acestora, în vederea elaborării ulterioare a planurilor de intervenţie sau pentru efectuarea de verificări ori monitorizări periodice;
6.Aprobă documente referitoare la activitatea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 (referate, răspunsuri, adrese interne, adrese către alte instituţii/organizaţii etc.);
7.Vine în întâmpinarea beneficiarilor prin acţiuni de identificare a persoanelor aflate în situaţii de risc social;
8.Informează şi consiliază în timpul ședințelor de audienţă persoanele solicitante, în vederea obţinerii drepturilor de asistenţă socială;
9.Propune şi pune în aplicare măsurile de protecţie socială adecvate, pe termen scurt şi mediu, pentru toate categoriile de persoane identificate, aflate în situaţii de risc social;
10.Redirecţionează, în termenul prevăzut de legislaţia în vigoare, lucrările care i-au fost repartizate şi care nu intră în aria de competenţă a instituţiei;
11.Instruieşte personalul din subordine cu privire la noile reglementări şi proceduri interne aprobate, legate de activitatea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2;
12.Aprobă actele administrative întocmite în vederea organizării de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante/temporar vacante, în vederea angajării, suspendării, încetării contractelor individuale de muncă ale subordonaților;
13.Asigură acordarea concediului anual legal de odihnă şi a altor drepturi prevăzute de legislația în vigoare, specifică domeniului de activitate;
14.Verifică şi raportează Primarului Sectorului 2/Consiliului Local al Sectorului 2 realizarea atribuţiilor de serviciu ale salariaţilor Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2;
15.Identifică riscurile apărute pe parcursul desfăşurării activităţii şi respectă procedurile interne cu privire la semnalarea acestora, în vederea actualizării Registrului de riscuri;
16.Efectuează demersurile necesare asigurării unei bune colaborări a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 2 cu alte instituţii, organizaţii neguvernamentale, asociaţii şi fundaţii care au ca obiect de activitate asistenţa socială, în limitele competenţelor delegate şi ale legislaţiei în vigoare;
17.Verifică operarea în sistemul de registratură INFOCET;
18.Asigură organizarea şi funcționarea arhivei Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 2;
19.Acordă “bun de plată” şi “certifică în privinţa legalităţii, realităţii şi regularităţii” documentele care atestă drepturile de creanţă ale creditorului întocmite în baza constatării serviciului prestat, furniturii livrate, lucrării efectuate sau în baza altor titluri care justifică obligaţia de a plăti;
20.Îşi însuşeşte şi respectă atât prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare ale acestora, astfel încât să fie eliminate sau reduse la minimum riscurile de accidentare şi îmbolnăvire profesională, cât şi prevederile legislaţiei în situaţii de urgenţă;
21.Furnizează informațiile solicitate de organele de control şi de cercetare în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi în domeniul situaţiilor de urgenţă;
Privind activităţile specifice:
22.Directorul general exercită atribuţiile ce îi revin Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 în calitate de persoană juridică;
23.Coordonează activităţile de asistenţă socială şi protecţie a copilului la nivelul Sectorului 2 al municipiului Bucureşti;
24.Realizează activități de administrare a fondurilor pe care le are la dispoziţie;
25.Colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi instituţiilor care au responsabilităţi în domeniul asistenţei sociale, cu serviciile publice locale de asistenţă socială, precum şi cu reprezentanţii societăţii civile care desfăşoară activităţi în domeniu;
26.Asigură resursele umane, mijloacele materiale şi financiare necesare pentru implementarea strategiilor cu privire la acţiunile anti – sărăcie, prevenirea şi combaterea marginalizării sociale, precum şi pentru soluţionarea urgenţelor sociale individuale şi colective la nivelul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti;
27.Directorul general reprezintă Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 în relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţară şi din străinătate, precum şi în justiţie.
28.Exercită funcţia de ordonator terţiar;
29.Întocmeşte proiectul bugetului propriu al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar, pe care le supune avizării colegiului director şi aprobării Consiliului Local al Sectorului 2.
30.Coordonează procesul de elaborare şi supune aprobării Consiliului Local Sector 2, proiectul strategiei de dezvoltare a serviciilor sociale, precum şi al planului anual de acţiune, având avizul consultativ al colegiului director.
31.Coordonează elaborarea rapoartelor generale privind activitatea de asistenţă socială şi protecţie a drepturilor copilului, stadiul implementării strategiilor prevăzute la pct. 30 şi propunerile de măsuri pentru îmbunătăţirea acestei activităţi, pe care le prezintă spre avizare colegiului director şi apoi comisiei pentru protecţia copilului;
32.Numeşte şi eliberează din funcţie personalul din aparatul propriu al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 (inclusiv asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav), potrivit legii; elaborează şi propune spre aprobare Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, statul de funcţii al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2, având avizul Colegiului Director;
33.Controlează activitatea personalului din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 şi aplică sancţiuni disciplinare personalului din cadrul acestei instituţii;
34.Constată contravenţiile şi propune aplicarea sancţiunilor prevăzute în Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
35.Este vicepreşedintele comisiei pentru protecţia copilului şi reprezintă Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 în relaţiile cu aceasta;
36.Asigură executarea hotărârilor comisiei pentru protecţia copilului;
37.Avizează, după caz, anchetele sociale transmise Direcţiei Generale de Muncă şi Protecţie Socială Bucureşti cu privire la acordarea unor ajutoare financiare;
38.Îndeplineşte alte atribuţii şi sarcini care au legătură cu specificul activităţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecția Copilului Sector 2, solicitate de Primarul Sectorului 2/Consiliul Local al Sectorului 2.