-
- Asigură funcționarea unui dispecerat prin:
- preluarea apelurilor lansate de solicitanți prin intermediul nr. unic 021 9862, în mod permanent;
- înregistrarea electronică și actualizarea permanentă a datelor beneficiarilor;
- Efectuează evaluarea inițială în regim de urgență a persoanelor aflate în situație de dificultate;
- Instrumentează și redirecționează dosarele către alte servicii de specialitate, dacă situația o impune și ținând cont de nevoile identificate ale persoanelor aflate în dificultate;
- Asigură transportul asistat al persoanelor aflate în evidență sau beneficiarilor aflați în centrele din subordinea D.G.A.S.P.C. Sector 2 către unități sanitare sau alte centre/ locații;
- Acordă îngrijiri socio-medicale, pe termen mediu, la domiciliul persoanelor aflate în dificultate sau în stradă, prin:
- stabilirea eligibilității;
- elaborarea planului de intervenție;
- implementarea planului de intervenții și furnizarea de servicii specifice;
- monitorizarea cazurilor;
- realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate;
- aplicarea chestionarelor de satisfacție;
- reevaluarea situației persoanelor aflate în evidență în vederea continuării acordării serviciilor;
- încetarea acordării serviciilor, închiderea cazului și arhivarea dosarelor.
- Efectuează intervenție în stradă prin:
- identificarea și evaluarea situației persoanelor fără adăpost și a altor persoane aflate în dificultate;
- asigurarea transportului persoanelor fără adăpost/a altor persoane în dificultate la centre rezidențiale/ adăposturi, precum și la unități sanitare;
- acordarea de măsuri de sprijin, pe perioade cu temperaturi extreme (distribuirea de pachete de hrană, băuturi nealcoolice calde, pături, haine, încălțăminte, acordarea de tratament medical de urgență ş.a.).
- Asigură servicii sociale de înmormântare gratuită pentru persoanele care nu au aparținători sau care au aparținători, dar aceștia sunt în imposibilitate de a suporta cheltuielile de înmormântare, prin:
- înregistrarea solicitărilor;
- efectuarea demersurilor necesare declarării decesului;
- întocmirea formelor de gratuitate a înmormântării.
- Informează locuitorii sectorului 2/potențialilor beneficiari, prin:
- transmiterea de adrese de informare către instituțiile publice din domeniul sănătății și protecției sociale;
- împărțirea de materiale pliante cu descrierea serviciilor oferite;
- efectuarea de campanii de prevenție și educație pentru sănătate;
- elaborarea de rapoarte de activitate.
- Asigură funcționarea unui dispecerat prin:
- consiliere socială și psihologică pentru prevenirea și combaterea unor comportamente care pot conduce la creșterea riscului de marginalizare/excluziune socială;
- educație pentru sănătate prin promovarea unui stil de viață sănătos şi activ;
- evaluări medicale periodice (monitorizare tensiune arterială, sataturaţie de oxigen, puls şi temperatură, monitorizarea indicelui glicemic, status neurologic, monitoirzarea indicelui de coagulare a sângelui);
- consulturi medicale;
- analize medicale la domiciliu (recoltare sânge);
- tratamente ambulatorii (tratament injectabil, tratament per os, toaletare plăgi, escare etc.);
- montare sonde vezicale pentru femei;
- transport la spital în vederea internării la o unitate sanitară pentru tratament specializat;
- transport la o unitate medicală pentru efectuarea recuperării medicale;
- transport de la o unitate medicală la domiciliu, în cazul pacienților cu afecțiuni motorii;
- evaluări medicale în stradă, acțiuni de screening pentru diagnosticarea tensiunii arteriale și a indicelui glicemic, pentru populația sectorului 2;
- acțiuni umanitare prin care sunt oferite: ceai cald, alimente, articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și pături pentru persoanele fără adăpost care sunt identificate pe raza sectorului 2, pe timpul rece, în perioadele cu temperaturi foarte scăzute;
- evaluări medicale în cadrul centrelor din subordinea D.G.A.S.P.C. Sector 2;
- acordarea unor măsuri de sprijin (distribuirea de pachete de hrană, băuturi nealcoolice calde, pături, haine, încălţăminte, acordarea de tratament medical de urgenţă ş.a.);
- intervenţie în stradă pentru identificarea şi evaluarea socio-medicală a persoanelor fără adăpost, transportul persoanelor fără adăpost la adăposturi, precum şi la alte unităţi de specialitate;
- intervenţie în comunitate pentru identificarea şi evaluarea socio-medicală a persoanelor vulnerabile aflate în risc de marginalizare, transportul acestora la unităţi spitalicești sau la centre;
- servicii de intervenție în stradă și în comunitate pentru persoane cu diferite adicții, victime ale violenței în familie, victime ale dezastrelor naturale.
- copii ale actelelor de identitate;
- copii ale actelor medicale (scrisoare medicală, bilet de ieșire din spital, certificat de încadrare în grad de handicap etc.);
- dovezi de venit, atât pentru persoana care necesită servicii, cât și pentru membrii familiei (dacă este cazul).
BENEFICIARII SERVICIULUI SUNT:
a) persoane și familii cu venituri reduse (venitul net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure nu depășește salariul de bază minim net pe țară garantat în plată stabilit prin hotărâre de guvern);
b) persoane cu dizabilități, inclusiv cele cu handicap psihic și/sau mintal, dependente și fără susținători legați;
c) persoane vârstnice;
d) persoane care nu au un loc de muncă;
e) persoane care nu au locuință sau locuiesc în condiții improprii;
f) persoane adulte fără adăpost;
g) persoane victime ale violenței domestice sau agresori;
h) persoane cu diferite adicții;
i) persoane diagnosticate sau nu cu boli psihice și/sau mintale;
j) persoane adulte cu statut de victimă a traficului de persoane, imigrant, refugiat sau beneficiar al protecției internaționale;
k) persoane care au executat o pedeapsă privativă de libertate.
Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea 515/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul 1092/07.09.2006 privind stabilirea competențelor și atribuțiilor echipajelor publice de intervenție de diferite niveluri în faza prespitalicească;
- Ordinul nr. 393/2017 pentru aprobarea Protocolului de colaborare în vederea implementării serviciilor comunitatre integrate necesare prevenirii excluziunii sociale și combaterii sărăciei;
- Ordinul nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 73/2018 privind aprobarea Contractului pentru furnizarea de servicii sociale, încheiat de furnizorii de servicii sociale, acreditați conform legii, cu beneficiarii de servicii sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul nr. 29/2019 privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecţie a copilului şi altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum şi a servicilor furnizate în comunitate, serviciilor furnizate în sistem integrat şi cantinelor sociale;
- SR EN ISO 9001: 2015 Sistemele de management al calităţii. Cerinţe.
- Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 487/2002 privind sănătatea mintală şi protecţia persoanelor cu tulburări psihice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 233/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap republicată cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
- H.C.L. Sector 2 nr. 332/2021 privind aprobarea Metodologiei de identificare a persoanelor şi familiilor marginalizate social şi a persoanelor şi familiilor cu risc de marginalizare socială.
- Hotărârea Guvernului nr. 886/2000 privind aprobarea Grilei Naționale de evaluare a nevoilor persoanei vârstnice.
- Hotărârea Guvernului nr. 1149/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 116/2002 privind prevenirea şi combaterea marginalizării sociale, cu modificările şi completările ulterioare.
- Hotărârea Guvernului nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal;
- HOTĂRÂRE nr. 867 din 14 octombrie 2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare și funcționare a serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentul Intern al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2;
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2;
- Dispoziții ale Directorului General DGASPC Sector 2
- Fișele de post
Șef Serviciu: Mariana Chihae
Telefon: 0727.300.450 sau 021.9862
Adresa de email serviciu: urgente.sociale@social2.ro
Adresa: Soseaua Pantelimon nr. 301
Echipele de intervenție îşi desfăşoară activitatea 24/24 ore pe zi, 7/7 zile pe săptămână.
Programul de lucru și al dispeceratului pentru telefonul destinat urgențelor sociale, 021 9862, este permanent.
De asemenea, dacă situația sesizată reprezintă o urgenţă medicală, trebuie să solicitați sprijin Serviciului de Ambulanță București – Ilfov, prin intermediul sistemului naţional unic pentru apeluri de urgență 112, serviciu de urgenţe medicale cu program permanent.
Ultima actualizare in 3 iunie 2024

