Serviciul Asistenţă Maternală identifică, selectează şi evaluează persoanelor care doresc să devină asistenţi maternali profesionişti şi asigură protecţia copilului prin creşterea, îngrijirea şi educarea acestuia într-un mediu familial până la reintegrarea în familia biologică sau adopţie.

  • evaluează şi pregăteşte persoane care pot deveni asistenţi maternali profesionişti, în condiţiile legii,
  • Atesta/reatestă asistenţi maternali profesionişti,
  • acordă servicii de protecţia copilului;
  • asigură formarea continuă a asistenţilor maternali profesionişti atestaţi;
  • monitorizează activitatea asistentilor maternali profesionişti şi evoluţia copiilor pentru care s-a dispus măsură de protecţie în reţeaua de asistenţă maternală
  • acordă asistenţă şi sprijin părinţilor copilului separat de familie, în vederea reintegrării în mediul său familial,
  • facilitează menţinerea relaţiilor personale ale copiilor cu familia sau persoanele fată de care au dezvoltat ataşament prin vizite organizate
  • reevaluează, cel puţin o dată la 3 luni şi ori de câte ori este cazul, împrejurările care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecţie specială şi propune, după caz, menţinerea, modificarea sau încetarea acestora;
  • evaluare, formare, atestare asistent maternal profesionist,
  • găzduire şi îngrijire, pe perioadă determinată de timp, a copiilor pentru care s-a instituit măsură de protecţie la domiciliul asistenţilor maternali profesionişti,
  • consiliere socială şi psihologică pentru copiii beneficiari de măsură de protecţie, asistenţi maternali profesionişti, familiile copiilor aflate în dificultate
  • informarea asistenţilor maternali, beneficiarilor cu privire la drepturile şi obligatiile pe care le au în conformitate cu legislaţia în vigoare
  • copii separaţi, temporar sau definitiv, de părinţii lor, ca urmare a stabilirii, în condiţiile legii, a măsurii de protecţie specială-plasament/plasament în regim de urgenţă;
Acte necesare atestare
  • copii legalizate de pe actele de studii ale solicitantului,
  • copii legalizate de pe actele de stare civilă (certificat de nastere, certificat de casatorie/hotarare de divort, certificat de deces)
  • copie acte de identitate toţi membrii familiei cu vârsta peste 14 ani,
  • certificate medicale eliberate de policlinica de care aparţin, care să prezinte o evaluare completă a stării de sănătate a solicitantului şi a persoanelor cu care acesta locuieşte,
  • cazier judiciar al solicitantului şi al persoanelor cu care acesta locuieşte,
  • un document care să ateste dreptul de folosinţă asupra locuinţei, respectiv, copie legalizată de pe titlul de proprietate sau de pe contractul de închiriere, declaraţia autentificată a titlului dreptului de proprietate sau al contractului de inchiriere prin care acesta recunoaşte solicitantului un drept de folosinţă asupra locuinţei, cunoscând specificul activităţii pe care solicitantul urmează să o desfăşoare ca asistent maternal profesionist, sau, după caz, copie legalizată de pe contractul de subinchiriere, încheiat în condiţiile legii,
  • declaraţie pe propria răspundere că nu desfăşoară alte activităţii independente din care să realizeze alte venituri şi adeverinţe de venit/cupon de pensie ale membrilor familiei cu care domiciliază solicitantul,
  • declaraţie pe propria răspundere că nu a fost decăzut din drepturile părinteşti,
  • declaraţiile membrilor familiei cu privire la acordul acestora ca solicitantul să-şi desfăşoare activitatea de asistent maternal profesionist la domiciliul,
  • recomandări de la ultimul loc de muncă, ale vecinilor, cunoscuţilor, rudelor solicitantului, cu privire la comportamentul social al acestuia
Acte necesare includere copil în reţeaua de asistenţă maternală:
  • Cerere
  • Acte identitate părinţi, copie xerox
  • Acte stare civila părinţi, copie xerox
  • Cerificat nastere copil/copii
  • Adeverinţe de venit
  • Adeverinţe medicale părinţi
  • Contract locuinţă, copie xerox
  • Analize medicale copil (Test HIV, exudat faringian, coproparazitologic, Ag.HBS, IDR, copie fişă medicală, carnet vaccinări)

Șef Serviciu: Georgescu Raluca

Telefon: 0786.273.121

Telefon: 021.3236576

Adresa de email serviciu: asistenta.maternala@social2.ro

Adresa: Calea Mosilor nr. 229

Tramvai: 21 (staţia Mihai Eminescu), troleibuz: 86,79 (stația Calea Moșilor) troleibuz 66 (staţia Mihai Eminescu), autobuz: 133,135 (staţia Calea Moșilor)

Program de lucru cu publicul:

Luni – Joi: 830-1600
Vineri: 830-1300

Ultima actualizare in 3 august 2020

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
administrare site, administrare website, intretinere site, administrare site web