În cadrul Centrului de Servicii de Asistență și Sprijin pentru Prevenirea Situațiilor ce Pun în Pericol Securitatea și Dezvoltarea Copilului „Casa din Tei”  funcţionează patru centre:

    • Centrul de Zi „Ursulețul de Pluș”

    Este un serviciu care asigură pe timpul zilei, activităţi de îngrijire, educare, recreere – socializare, consiliere, dezvoltare a deprinderilor de viaţă independentă pentru copii, cât şi a unor activităţi de sprijin consiliere – educare pentru părinţi, prevenind abandonul prin menţinerea copiilor în familiile lor.

    • Centrul de Zi „Floare de Câmp „

    Este un serviciu care asigură pe timpul zilei, activităţi de îngrijire, educare, recreere – socializare, consiliere, dezvoltare a deprinderilor de viaţă independenta pentru copii, cât şi a unor activităţi de sprijin consiliere – educare pentru părinţi, prevenind abandonul şcolar şi familial.

    • Centrul de Consiliere „Floare de Colț”

    Este un serviciu de consiliere psihologică care oferă părinţilor  şi  copiilor din comunitatea Sectorului 2, oportunitatea de a-şi identifica problemele cu care se confruntă, de a găsi soluţii de rezolvare a acestora, precum şi de a-şi mobiliza resursele în acest sens.

    • Centrul Maternal „Maria”,

    Este un serviciu de protecţie materno-infantilă, de tip rezidential, care asigură dreptul fiecărui copil de a-şi păstra relaţiile familiale. Aceasta se realizează oferind mamei aflate în dificultate, suportul necesar pentru ca ea să-şi asume exercitarea drepturilor şi îndatoririlor ce-i revin faţă de copil.

    Capacitatea centrului este de 9 cupluri mamă – copil.

Prevenirea institutionalizarii copilului prin acordare de asistenta multidisciplinara familiilor,cu scopul de a reduce numarul de copii insitutionalizati.

Program de funcţionare:

L-V – 07:00-19:00

Descrierea pe scurt a obiectului de activitate:

Centrul de Zi ”Ursulețul de Pluș” este un serviciu pentru protecţia copilului a cărui misiune este de a preveni abandonul şi instituţionalizarea copiilor, prin asigurarea pe timpul zilei, a unor activităţi de îngrijire, educaţie, recreere-socializare, consiliere, dezvoltare a deprinderilor de viaţǎ independentă, orientare școlară pentru copii, cât şi a unor activităţi de sprijin, consiliere, educare etc. pentru părinţi sau reprezentanţii legali, precum și pentru alte persoane care au în îngrijire copii.

Centrul de Zi „Ursulețul de Pluș” are o capacitate totală de 20 locuri.

Atribuții

Prevenirea instituţionalizării copilului prin acordare de asistenţă multidisciplinară familiilor, cu scopul de a reduce numărul de copii insitutionalizaţi.

Servicii

Serviciile acordate de  Centrul de Zi „Ursuleţul de Pluş” sunt următoarele:

-asistenţă socială – informaţii şi sprijin pentru a beneficia şi de alte servicii sociale, în funcţie de nevoile specifice ale fiecărei familii;

-sprijin în integrarea în muncă a părinţilor sau reprezentanţilor legali, în limita posibilităţilor existente, prin îndrumarea acestora către serviciul public specializat în medierea muncii;

– îngrijire pe timpul zilei – existenţa unui program zilnic organizat, elaborat în funcţie de nevoile şi particularităţile fiecărui copil în parte, între orele 07.00-19.00;

– acordarea mesei –  fiind asigurate: micul dejun, masa de prânz şi două gustări;

– asistenţă medicală primară ambulatorie;

– activităţi educaţionale – pentru copiii de vârstă preşcolară şi şcolară;

– activităţi de recreere şi socializare;

– activităţi de dezvoltare a deprinderilor de viaţă independentă;

– consiliere psihologică – oferită copiilor la nivel individual şi de grup;

– orientare şcolară;

– consiliere psihologică /socială și sprijin pentru părinţi/ reprezentanți legali .

Beneficiari

– Beneficiarii Centrului de Zi „Ursuleţul de Pluş” sunt copiii cu vârsta cuprinsă între 3-8 ani, care frecventează o unitate de învățământ de masă (grădiniță/școală), a căror familii traversează o perioadă critică, deoarece nu dispun de resurse financiare şi materiale (părinţii nu şi-au finalizat studiile, nu au o pregătire profesională, nu au loc de muncă sau nu au o locuinţă stabilă).

-Copii care provin din familii defavorizate/dezorganizate care se află în risc de abandon școlar/familial.

Listă acte necesare

Persoanele interesate se pot adresa D.G.A.S.P.C. Sector 2 printr-o cerere scrisă, depusă la Serviciul Registratură, în strada Dimitrie Racoviță, Nr. 22, Bucuresti, Sector 2.

Responsabilul de caz din cadrul Serviciului Prevenirea Separării Copilului de Familie și Management de Caz (S.P.S.C.F.M.C.) întocmeşte dosarul personal al beneficiarului necesar admiterii în cadrul centrului de zi, iar acesta conţine următoarele documente:

– cerere de admitere, semnată de unul dintre părinţi/reprezentant legal;

– acte de identitate ale copilului şi părinților;

– declaraţie privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;

– acte doveditoare care să prezinte necesitatea includerii în programul social;

– analize medicale de includere în colectivitate;

– raportul de evaluare iniţială a cazului;

– referat de specialitate privind situaţia beneficiarului;

– dispoziţia de includere;

– contractul de asistenţă socială;

– dispoziţia de aprobare a planului de servicii sociale;

– planul de servicii sociale aprobat în baza dispoziţiei şi semnat de Directorul General al instituției;

– referat de specialitate desemnare responsabil de caz/echipă multidisciplinară.

Program de funcţionare:

L-V – 07:00-19:00

Descrierea pe scurt a obiectului de activitate:

Centrul de Zi ”Floare de Câmp” este un serviciu pentru protecţia copilului a cărui misiune este de a preveni abandonul şi instituţionalizarea copiilor, prin asigurarea pe timpul zilei, a unor activităţi de îngrijire, educaţie, recreere-socializare, consiliere, dezvoltare a deprinderilor de viaţǎ independentă, orientare școlară și profesională pentru copii, cât şi a unor activităţi de sprijin, consiliere, educare etc. pentru părinţi sau reprezentanţii legali, precum și pentru alte persoane care au în îngrijire copii. Centrul are o capacitate totală de 20 de locuri.

Atribuții

Prevenirea instituţionalizării copilului prin acordare de asistenţă multidisciplinară familiilor, cu scopul de a reduce numărul de copii insitutionalizaţi.

Servicii

Serviciile acordate de  Centrul de Zi ”Floare de Câmp” sunt următoarele:

-asistenţă socială – informaţii şi sprijin pentru a beneficia şi de alte servicii sociale, în funcţie de nevoile specifice ale fiecărei familii;

-sprijin în integrarea în muncă a părinţilor sau reprezentanţilor legali, în limita posibilităţilor existente, prin îndrumarea acestora către serviciul public specializat în medierea muncii;

– îngrijire pe timpul zilei – existenţa unui program zilnic organizat, elaborat în funcţie de nevoile şi particularităţile fiecărui copil în parte, între orele 07.00-19.00;

– acordarea mesei –  se asigură: micul dejun, masa de prânz şi două gustări;

– asistenţă medicală primară;

– activităţi educaţionale – pentru copiii de vârstă şcolară;

– activităţi de recreere şi socializare;

– activităţi de dezvoltare a deprinderilor de viaţă independentă;

– consiliere psihologică – oferită copiilor la nivel individual şi de grup;

– orientare şcolară şi profesională;

– consiliere psihologică /socială  și sprijin pentru părinţi/ reprezentanți legali.

Beneficiari

– Beneficiarii Centrului de Zi ”Floare de Câmp” sunt copii cu vârsta cuprinsă între 8 – 16 ani, care frecventează o unitate de învățământ de masă, a căror familii  traversează o perioadă critică, deoarece nu dispun de resurse financiare şi materiale (părinţii nu şi-au finalizat studiile, nu au o pregătire profesională, nu au loc de muncă sau nu au o locuinţă stabilă).

– Copii care provin din familii defavorizate/dezorganizate care se află în risc de abandon școlar/familial

Listă acte necesare

Persoanele interesate se pot adresa D.G.A.S.P.C. Sector 2 printr-o cerere scrisă, depusă la Serviciul Registratură, în strada Dimitrie Racoviță, Nr. 22, Bucuresti, Sector 2.

Responsabilul de caz din cadrul Serviciului Prevenirea Separării Copilului de Familie și Management de Caz (S.P.S.C.F.M.C.) întocmeşte dosarul personal al beneficiarului necesar admiterii în cadrul centrului de zi, iar acesta conţine următoarele documente:

– cerere de admitere, semnată de unul dintre părinţi/reprezentant legal;

– acte de identitate ale copilului şi părinților;

– declaraţie privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;

– acte doveditoare care să prezinte necesitatea includerii în programul social;

– analize medicale de includere în colectivitate;

– raportul de evaluare iniţială a cazului;

– referat de specialitate privind situaţia beneficiarului;

– dispoziţia de includere;

– contractul de asistenţă socială;

– dispoziţia de aprobare a planului de servicii sociale;

– planul de servicii sociale aprobat în baza dispoziţiei şi semnat de Directorul General al instituției;

– referat de specialitate desemnare responsabil de caz/echipă multidisciplinară.

Program de funcţionare:

L-J:  08:00-16:30

V:   08:00 -14:00

Descrierea pe scurt a obiectului de activitate:

Centrul de Consiliere „Floare de Colţ” este un serviciu social a cărui misiune este de a acorda  asistenţă şi sprijin  beneficiarilor (copii, părinți, membrii ai familiei extinse)  pentru  a putea face faţă dificultăţilor psihosociale care afectează relaţiile familiale, pentru dezvoltarea competenţelor parentale în vederea prevenirii separării copilului de familia sa şi sprijină copiii atunci cand apar probleme în dezvoltarea acestora.

Atribuții

În cadrul Centrului de Consiliere „Floare de Colţ” se desfășoară activități de consiliere a familiilor care traversează o perioadă de criză şi care au nevoie de protecţie socială, în scopul:

  • prevenirii situaţiilor ce pun în pericol securitatea şi dezvoltarea copilului;
  • prevenirii abandonului, respectiv al instituţionalizării.

 Servicii

    • Consiliere-acordarea de suport psihologic, psihosocial, psihopedagogic părinților și copiilor;
    • Educaţie parentalădesfășurarea unor programe de educaţie parentală pentru dezvoltarea şi consolidarea abilităţilor şi competenţelor parentale;
      • Informarea și orientarea beneficiarilor

      Beneficiarii sunt informați despre resursele comunitare şi drepturile prevăzute de legislaţie, reţeaua serviciilor sociale, importanţa mediului familial în dezvoltarea copilului etc. și sunt orientați, după caz, și către alte servicii specializate cu responsabilităţi în oferirea de servicii sau prestaţii necesare acoperirii nevoilor cu care se confruntă aceștia.

    • Sensibilizarea opiniei publice cu privire la prevenirea situaţiilor ce pun în pericol securitatea şi dezvoltarea copiilor.

Beneficiari

  • Familii aflate în situații de criză, cu dificultăți de relaționare intrafamiliale;
  • Copii care au probleme de dezvoltare şi/sau dificultăţi de integrare în familie, şcoală sau în colectivitatea în care trăiesc;
  • Copii care beneficiază de o măsură de protecţie specială în cadrul serviciilor/centrelor din subordinea D.G.A.S.P.C. Sector 2;
  • Familiile ai căror copii beneficiază de serviciile centrelor de zi „Ursuleţul de Pluş” şi „Floare de Câmp”, incluse în cadrul Centrului de Servicii de Asistenţă şi Sprijin pentru Prevenirea Situaţiilor ce Pun în Pericol Securitatea şi Dezvoltarea Copilului „Casa din Tei”;

Listă acte necesare

Persoanele interesate se pot adresa D.G.A.S.P.C. Sector 2 printr-o cerere scrisă, depusă la Serviciul Registratură, în strada Dimitrie Racoviță, Nr. 22, Bucuresti, Sector 2.

Admiterea în cadrul Centrului de Consiliere „Floare de Colţ” se face în baza unui dosar întocmit de către responsabilul de caz/ specialistul din cadrul unui serviciu de la nivelul Direcției Protecția Copilului şi cuprinde următoarele documente:

  1. cererea părintelui/reprezentantului legal de solicitare a includerii în programul de consiliere;
  2. copiile actelor de identitate ale părinţilor/reprezentantului legal/ şi ale copilului;
  3. adeverinţă de salariat părinte/reprezentant legal;
  4. raportul de evaluare iniţială a cazului;
  5. referat al responabilului de caz de transmitere a cazului la C.C.F.C. (pentru copiii care au o măsura de protecţie specială);
  6. fişa de semnalare a riscului de separare a copilului de familie (pentru cazurile referite din comunitate);
  7. alte acte doveditoare pentru completarea dosarului.

Program de funcţionare: permanent (24/24, L-D)

Descrierea pe scurt a obiectului de activitate

Obiectivul specific al Centrului Maternal „Maria” este să asigure sprijin și protecție pentru mamele majore/minore împreună cu copiii lor oferindu-le un mediu sigur și stabil, acces la resurse educaționale și de formare profesională, suport psihologic și social precum și facilități necesare pentru dezvoltarea sănătoasă și armonioasă. Totodată, centrul își propune să prevină separarea copiilor de mamele lor prin oferirea de servicii integrate care să sprijine consolidarea relațiilor familiale și integrarea socio-profesională a mamelor îmbunătățind astfel calitatea vieții acestora.

  • Atribuții, servicii, beneficiari, liste necesare acte, tipizate, fotografii actualizate.

Atribuții

Centrul Maternal „Maria” este un serviciu de protecție a cuplului mama-copil, de tip rezidențial ce are rolul de a consolida relațiile mama-copil, prevenind astfel separarea copilului de familie.

Servicii

Găzduirea cuplurilor mamă – copil, pe o perioadă de maxim 2 ani, ca sprijin pentru rezolvarea situației de criza în care se află;

  • Asigurarea evaluării comprehensive privind situația socio-familială, dezvoltarea psiho-somatică, starea de sănătate și nivelul de educație al beneficiarilor;
  • Activități de consiliere psihologică/socială pentru mamă/copil;
  • Activități de intervenție socială;
  • Activități de intervenție educativă;
  • Asigurarea accesului mamelor la programe de educație parentală în vederea dobândirii unor abilitați optime de creștere și îngrijire a copiilor;
  • Asigurarea asistenței și suportului în vederea integrării/reintegrării profesionale a mamelor;
  • Asigurarea asistenței medicale permanente pentru cuplul mamă-copil și monitorizarea evoluției acestuia din punct de vedere medical;
  • Prevenirea abandonului familial și a instituționalizării prin întărirea relațiilor familiale și dezvoltarea responsabilităților parentale;
  • Ameliorarea condițiilor de viată și abilitarea familiei prin creșterea competențelor acesteia de a face față dificultăților;
  • Asigurarea nutriției, echipamentului și condițiilor optime de locuit pe o perioadă prestabilită pentru cuplul mama-copil;
  • Asigurarea accesului mamelor la programe de educație parentală în vederea dobândirii unor abilitați optime de creștere și îngrijire a copiilor;
  • Asigurarea asistenței și suportului în vederea integrării/reintegrării profesionale a mamelor;
  • Elaborarea și implementarea Planului Personalizat de Intervenţie în conformitate cu nevoile identificate ale cuplurilor mamă-copil;
  • Facilitarea menținerii legăturilor familiale și sprijinirea beneficiarilor în vederea accesării altor servicii sociale din comunitate.

Beneficiari

Beneficiarii centrului rezidențial maternal pot fi mame cu copii aflați în risc de separare de familie și femei gravide aflate în situații de dificultate:

  1. a) mame singure cu copii/gravide care temporar nu au locuință și/sau care se confruntă cu mari probleme financiare, profesionale, de sănătate și relaționale:

–           mame cu copii/gravide provenind din familii marginalizate sau dezorganizate incapabile să le ofere nici un fel de suport;

–           mame cu copii nou-născuţi, cu risc de abandon (în general, mame singure, mame minore,  mame provenind din familii marginalizate, sărace etc.)

–           mame cu copii/gravide victime ale violenței domestice;

–           mame minore/majore ce prezintă tendințe de agresivitate fizică (față de persoanele din jur, față de proprii copii, față de obiectele din jur, etc) și agresivitate verbală (înjurii, limbaj licențios, amenințări, etc);

–           mame rezidente sau copii acestora încadrate/încadrați  în grad de handicap grav/accentuat psihic sau mental;

–           mame minore/majore sau copiii acestora cu boli cronice/boli cardiace, boli venerice/infecții cu transmitere sexuală (HIV, SIDA, sifilis, Hepatita C, Hepatita B, Tuberculoză, etc);

–           mame minore/majore sau copiii acestora cu diagnostice psihiatrice cu necesitate de tratament psihotrop (grad scazut de dependenta ,retard, tulburări de conduită și de comportament, tulburări de personalitate, tulburari de limbaj si comunicare, adicții, consum de substanțe interzise, etc) care necesita supraveghere și monitorizare permanenta;

b) cuplu mamă-copil inclus într-un program de restabilire a legăturii familiale, după ce copilul a avut o măsură de protecție specială.

c) mame minore cu copii/gravide minore aflate în sistemul de protecție specială a copilului;

d) cuplu mamă-copil cu statut de refugiat;

e) mame minore/majore aflate în una din situațiile prezentate anterior aflate în ultimul trimestru de sarcină.

Listă acte necesare

Persoanele interesate se pot adresa D.G.A.S.P.C. Sector 2 printr-o cerere scrisă, depusă la Serviciul Registratură, în strada Dimitrie Racoviță, Nr. 22, Bucuresti, Sector 2.

Admiterea în cadrul centrului maternal se realizează în baza unui dosar întocmit de către managerul de caz din cadrul Serviciului Prevenirea Separării Copilului de Familie și Management de Caz (S.P.S.C.F.M.C.) , care cuprinde următoarele:

  1. cererea beneficiarului;
  2. informare cu privire la prelucrarea datelor cu carcter personal/declarație privind acordul pentru preluare datelor cu caracter personal;
  3. dispoziția conducătorului furnizorului de servicii privind admiterea beneficiarului în centru;
  4. după caz, hotărârea comisiei pentru protecția copilului sau a instanței de judecată privind instituirea/încetarea măsurii de protecție, în copie;
  5. certificatul de naștere al beneficiarului și cartea de identitate a acestuia, în copie;
  6. certificatul/certificatele de naștere al copilului/ale copiilor, în copie;
  7. certificat de handicap (dacă este cazul)
  8. după caz, acte de stare civilă ale beneficiarilor, în copie;
  9. contractul de furnizare servicii încheiat între furnizorul de servicii sociale și beneficiar;
  10. documentul privind evaluarea inițială, în baza cărei s-a recomandat admiterea beneficiarului în centru;
  11. aviz de intrare în colectivitate cuplu mamă-copil + analize medicale de includere;
  12. acte școlarizare mamă, copil;
  13. dispoziție + plan de servicii;
  14. P.I.P pentru mamele minore;
  15. Notă desemnare manager de caz;
  16. Regulamentul intern.

Șef Centru:  Mioara TOMA

Adresă:  Strada Gheorghe Șerban nr. 7A, Sector 2, București
Telefon: 0761.134.937

Fax: 031.410.08.94

Adresa de email sef serviciu: mioara.toma@social2.ro
Adresa de email serviciu: casadintei@social2.ro
Mijloace de transport:  Tramvai – 16, 36; Autobuz – 182, 282.

Adresa:Str. Gheorghe Serban nr.7A, Sector 2, Bucureşti

Ultima actualizare in 24 iulie 2025

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
administrare site, administrare website, intretinere site, administrare site web