SERVICIUL TELEFONUL COPILULUI ȘI ASISTENȚĂ STRADALĂ (STCAS) se constituie ca un serviciu de specialitate pe care copiii și familiile din comunitate îl pot accesa în funcție de nevoile pe care le au la un moment dat și pentru a semnala situațiile de abuz, neglijare, exploatare, copil aflat în mediul stradal, asigurând, la nivelul sectorului 2, aplicarea politicilor și strategiilor de asistenta sociala în domeniul protecției copilului în funcție de nevoile sociale identificate.
Serviciul Telefonul Copilului și Asistență Stradală asigură preluarea apelurilor prin linia telefonică 119 – Număr Unic Național de Urgență pentru Copii
- asigură preluarea sesizărilor privind cazurile de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului, în regim de permanența, 24/24 ore, 7/7 zile, inclusiv pe perioada sărbătorilor legale, în ture de zi și de noapte, semnalate prin linia telefonică 119 – Număr Unic Național de Urgență pentru Copi;
- asigură preluarea sesizărilor scrise privind situații de abuz, neglijare, exploatare, copil aflat în mediul stradal;
- se autosesizează în toate situațiile care indică o situație de risc/expunere a copilului la situații de abuz, neglijare, exploatare, și orice altă formă de violență, copil aflat în mediul stradal;
- asigură consilierea/informarea psihosocială pentru copilul/ reprezentanții legali ai copilului expus unei situații de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență, copil aflat în mediul stradal, în vederea găsirii celor mai adecvate soluții în scopul depășirii situațiilor de risc cu care se confruntă, prin linia telefonică 119 – Număr Unic Național de Urgență pentru Copii;
- asigură evaluarea riscului imediat și a potențialului de risc privind expunerea copilului la abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență, copil aflat în mediul stradal, bullying;
- asigură intervenția în regim de urgență, în situații de urgență, pentru copilul expus unor forme de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență, copil aflat în mediul stradal, bullying;
- asigură evaluarea inițială a situației copilului expus la abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență, copil aflat în mediul stradal;
- asigură instituirea măsurii de protecție specială- plasament în regim de urgență pentru copilul victimă a situațiilor de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență, copil aflat în mediul stradal;
- efectuează acţiuni comune cu Direcţia de Asistenţă Socială şi Poliţia Locală, pentru evaluarea şi evacuarea familiilor cu copii din locuinţe ocupate abuziv, cu condiţii insalubre de locuit, în condiţiile respectării prevederilor legale;
- asistă la audierea copilului implicat în fapte penale, în secțiile de poliție de pe raza sectorului 2, indiferent de domiciliul copilului și în cadrul structurilor centrale de investigare și cercetare penală, precum și instanțe de judecată ( DIICOT, Parchet, Tribunal și Judecătorie ), pentru copiii care au domiciliul pe raza sectorului 2;
- asistă la audierea copilului victimă a unei forme de abuz, la solicitarea secţiilor de poliţie de pe raza sectorului 2;
- asistă la audierea copilului victimă a unei infracțiuni contra libertății și integrității sexuale, la solicitarea Secţiilor de Poliţie, a Inspectoratului General al Poliţiei Române, Parchetului de pe lângă Judecătoria Sector 2;
- îndeplineşte şi alte atribuţii şi sarcini la solicitarea directorului de resort / directorului general, care au legătură cu specificul activităţii serviciului.
SERVICII OFERITE STCAS:
- Modul de accesare a serviciilor oferite se realizeaza prin cel putin una din urmatoarele situatii:
- apel telefonic direct prin linia telefonică 119 – Număr Unic Național de Urgență pentru Copii;
- apel telefonic prin numarul alocat Directiei Generale pentru Protectia Copilului, 0213102416
- solicitare directa din partea copilului si/sau a familiei/reprezentantului legal
- referirea din partea unei alte institutii publice sau private
- autosesizare.
- Asistenţă şi consiliere telefonică pentru suport emoţional şi informaţional pentru copil/reprezentant legal/persoană de suport;
- Intervenţie în regim de urgenţă în situaţii de abuz, neglijare, exploatare, copil aflat în mediul stradal;
- Membrii comunităţii au acces permanent la liniile telefonice, pentru sesizarea oricărei situaţii de abuz, neglijare, exploatare asupra copiilor
BENEFICIARI STCAS:
- Copiii din comunitatea sectorului 2, aflaţi în situaţie de risc/ abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență, copil victimă bullying, copil aflat în mediul stradal si familiile lor;
- copilul găsit lipsit de supraveghere/abandonat;
- copilul traficat;
- copii, cetățeni români, repatriați neînsoțiți;
- Copiii străzii – cei care trăiesc permanent în stradă şi nu întreţin nici un fel de legături cu familia;
- Copii în stradă – cei care se află circumstanţial în stradă şi care păstrează legături ocazionale cu familia;
- Copii pe stradă – cei care se află permanent pe stradă trimişi de familie pentru a câştiga bani prin diverse munci, cerşit sau mici furturi;
- Copii pe stradă – cei care se află permanent pe stradă trimişi de familie pentru a câştiga bani prin diverse munci, cerşit sau mici furturi;
- Familii cu copii în stradă.
Șef Serviciu: Cristescu Elena Elvira
Telefon: 0786.233.359
0213102416 / interior 318
Adresa de email serviciu: telefonul.copilului@social2.ro
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL STCAS : permenent, 24/24 ore, 7/7 zile, inclusiv pe perioada sărbătorilor legale.
Adresa: Str.Dimitrie Racovita nr 22, Sector 2
Cum ajung:
Tramvaiul 21, autobuz 311, troleibuz 66, 69,85,70,90
Punct de reper: intersectia Calea Mosilor cu Bdul.Carol
Ultima actualizare in 27 ianuarie 2025