INDEMNIZAŢIE LUNARĂ PENTRU ÎNGRIJIREA COPILULUI CU VÂRSTA ÎNTRE 3-7 ANI (COPIL CU DIZABILITATE) INDEMNIZAŢIE LUNARĂ PENTRU PROGRAM DE LUCRU REDUS SPRIJIN LUNAR PENTRU ÎNGRIJIRE COPIL 0-3(2) ANI, 3(2)-7 ANI
Drepturile se acordă în conformitate cu prevederile OUG nr. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare şi ale NORMELOR METODOLOGICE de aplicare a prevederilor O.U.G. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările și completările ulterioare.
INDEMNIZAŢIE LUNARA PENTRU ÎNGRIJIREA COPILULUI CU VÂRSTA ÎNTRE 3-7 ANI (COPIL CU DIZABILITATE)
BENEFICIARI:
• Oricare dintre părinţii fireşti ai copilului;
• Persoana care a adoptat copilul;
• Persoana căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei;
• Persoana care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenţă;
• Asistentul maternal profesionist, numai pentru copiii săi naturali ori adoptați;
• Persoana care a fost numită tutore al copilului.
Pentru copilul cu dizabilitate care a împlinit vârsta de 3 ani, oricare dintre părinţii fireşti sau persoanele enumerate mai sus beneficiază de un concediu pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 7 ani, după cum urmează:
• în continuarea concediului pentru creşterea copilului;
• oricând până la împlinirea de către copil a vârstei de 7 ani, pentru persoanele care au beneficiat de concediul pentru creşterea copilului în baza actelor normative care au reglementat acest drept la data naşterii copilului;
• oricând, începând cu împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, pentru persoanele care nu se încadrează în condiţiile prevăzute mai sus, dar care în ultimele 12 luni înainte de solicitarea acestui concediu au realizat venituri supuse impozitului sau au realizat una din următoarele perioade asimilate:
-
- – au fost trimişi în misiune permanentă în străinătate
-
- – au beneficiat de indemnizaţia lunară prevăzută la art. XI şi XV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2
-
- – şi-a însoţit soţul/soţia trimis/trimisă în misiune permanentă în străinătate;
-
- – a beneficiat de indemnizaţie de şomaj, stabilită conform legii, sau a realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condiţiile prevăzute de actele normative cu caracter special care reglementează concedierile colective;
-
- – s-a aflat în evidenţa agenţiilor judeţene pentru ocuparea forţei de muncă, respectiv a Municipiului Bucureşti, în vederea acordării indemnizaţiei de şomaj;
-
- – a beneficiat de concedii şi de indemnizaţii de asigurări sociale de sănatate prevăzute de O.U.G. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sanatate;
-
- – a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii pentru prevenirea imbolnăvirilor şi recuperarea capacităţii de muncă, exclusiv pentru situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de munca sau boli profesionale, in baza Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, republicată;
-
- – a beneficiat de pensie de invaliditate, în condiţiile legii;
-
- – se află în perioada de întrerupere temporară a activităţii, din iniţiativa angajatorului, fără încetarea raportului de muncă, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii;
-
- – a beneficiat de concediu şi indemnizaţie lunară pentru creşterea copilului;
-
- – a beneficiat de concediu fără plata pentru creşterea copilului;
-
- – se află în perioada de 3 luni de la încetarea unui contract de muncă pe durată determinată şi începerea unui alt contract de muncă pe durată determinată, aşa cum este aceasta definită de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
-
- – are calitatea de doctorand, în condiţiile prevăzute de Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
-
- – a efectuat sau efectuează serviciul militar pe bază de voluntariat, au fost concentraţi, mobilizaţi sau în prizonierat;
-
- – frecventează, fără întrerupere, cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar, inclusiv în cadrul programului „A doua şansă”, sau, după caz, universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă ori de master, precum şi ale învăţământului postuniversitar la nivel de masterat, organizate potrivit legii, în ţară sau în străinătate, într-un domeniu recunoscut de Ministerul Educaţiei Naționale si Cercetării Științifice, cu excepţia situaţiei de întrerupere a cursurilor din motive medicale;
-
- – se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de învăţământ preuniversitar şi începerea, în acelaşi an calendaristic, a unei alte forme de învăţământ preuniversitar, cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate fără întrerupere;
-
- – se află în perioada cuprinsă între absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului preuniversitar, organizat potrivit legii, şi începerea învăţământului universitar, cursuri de zi, în acelaşi an calendaristic;
-
- – se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de învăţământ universitar, cursuri de zi, cu sau fără examen de licenţă sau de diplomă, şi începerea, în acelaşi an calendaristic, a unei alte forme de învăţământ universitar, cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate fără întrerupere;
-
- – se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de învăţământ universitar, la nivelul studiilor universitare de licenţă sau de master, precum şi ale învăţământului postuniversitar la nivel de masterat, cursuri de zi, şi începerea, în acelaşi an calendaristic, a unei alte forme de învăţământ universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă sau de master, cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate fără întrerupere;
-
- – se află în perioada cuprinsă între încheierea unei forme de învăţământ postuniversitar, cursuri de zi, şi începerea, în acelaşi an calendaristic, a unei alte forme de învăţământ postuniversitar, cursuri de zi, organizate potrivit legii, frecventate fără întrerupere;
-
- – se află în perioada de 60 de zile de la finalizarea cursurilor învăţământului obligatoriu sau, după caz, de la absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului preuniversitar, universitar la nivelul studiilor universitare de licenţă sau de master şi postuniversitar la nivel de masterat, organizate potrivit legii, cu sau fără examen de absolvire, în vederea angajării ori, după caz, trecerii în şomaj, calculate începând cu data de 1 a lunii următoare finalizării studiilor;
-
- – a beneficiat de concediu fără plată pentru a participa la cursuri de formare şi perfecţionare profesională din iniţiativa angajatorului sau la care acesta şi-a dat acordul, organizate în condiţiile legii;
-
- – se află în perioada cuprinsă între absolvirea cursurilor de zi ale învăţământului medical superior, organizat potrivit legii, cu examen de licenţă organizat în prima sesiune, şi începerea primului rezidenţiat după absolvire.
ACTE NECESARE ÎN VEDEREA DEPUNERII DOSARULUI PENTRU ACORDAREA DREPTULUI LA INDEMNIZAŢIE LUNARA PENTRU ÎNGRIJIREA COPILULUI CU VÂRSTA ÎNTRE 3-7 ANI (COPIL CU DIZABILITATE) ÎN FUNCŢIE DE TIPUL DE VENIT PROFESIONAL REALIZAT SAU DE PERIOADA ASIMILATĂ ÎN CARE SE ÎNCADREAZĂ SOLICITANTUL:
ACTE NECESARE în vederea depunerii dosarului pentru indemnizaţie lunară pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) în cazul veniturilor salariale :
1. Opis (original) (se completează doar la momentul depunerii dosarului la registratura instituției);
2. Cerere tip (tipizat1) pentru acordarea indemnizaţiei lunare pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) semnată de ambii părinţi (original);
3. Actul de identitate al solicitantului (copie);
4. Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
5. Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul sau după caz: hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență (copie);
6. certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului pentru care se solicită dreptul (copie);
7. Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
8. Certificatul de căsătorie în cazul părinţilor căsătoriţi (copie);
9. Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
10. Adeverință eliberată de angajator (tipizat 2) (original) din care să rezulte că persoana îndreptățită:
-
- • a realizat venituri salariale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului fiscal, timp de 12 luni, în ultimile 24 luni anterior nașterii copilului;
-
- • nivelul lunar al acestora (se va trece separat și valoarea bonurilor de masă);
-
- • prima și ultima zi de concediu de maternitate;
-
- • data împlinirii celor 42 zile reprezentând concediul de lăuzie;
-
- • prima zi de concediu de creștere a copilului;
11. Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul Iban. Contul în lei poate fi deschis la una din băncile din anexă (anexă bănci agreate):
12. Dovada suspendării activităţii (decizie, ordin, dispoziţie, act adiţional)/încetării activităţii (după caz);
13. Declaraţie solicitant privind protecţia datelor cu caracter personal ( )
Pentru toate documentele solicitate în copie trebuie prezentat şi originalul pentru conformitate.
ACTE NECESARE în vederea depunerii dosarului pentru indemnizaţie lunară pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) în cazul veniturilor realizate din drepturi de autor şi drepturi conexe dreptului de autor
1. Opis (original) (se completează doar la momentul depunerii dosarului la registratura instituției);
2. Cerere tip (tipizat1) pentru acordarea indemnizaţiei lunare pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) semnată de ambii părinţi (original);
3. Actul de identitate al solicitantului (copie);
4. Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
5. Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicit dreptul, sau după caz: hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență (copie);
6. certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului pentru care se solicită dreptul (copie);
7. Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
8. Certificatul de căsătorie în cazul părinţilor căsătoriţi (copie);
9. Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
10. Declaraţia unică şi adeverinţa cu veniturile realizate, eliberată de administraţia financiară (pentru anul anterior naşterii copilului și pentru anul de naștere al copilului);
11. Adeverinţă care să cuprindă perioada în care au fost realizate veniturile din drepturi de autor şi tabel explicit cu:
-
- • Venitul brut pe fiecare lună;
-
- • Contribuţiile sociale reţinute (C.A.S., şomaj, etc.);
-
- • Impozitul reţinut(16% sau 10%)- se menţionează atât procentul reţinut cât şi valoarea acestuia;
-
- • Venitul net pe fiecare lună, pentru anul naşterii copilului;
12. Contractul pe drepturi de autor (copie);
13. Dovada suspendării activităţii (decizie, act adiţional, etc) (copie);
14. Declaraţia pe propria răspundere că în anul următor va prezenta A.P.I.S.M.B., în termen de 30 zile de la comunicare, dovada cu privire la veniturile efectiv realizate, eliberată de administraţia financiară;
15. Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul Iban. Contul în lei poate fi deschis la una din băncile din (anexă bănci agreate):
16. Declaraţie solicitant privind protecţia datelor cu caracter personal (tipizat 3)
Pentru toate documentele solicitate în copie trebuie prezentat şi originalul pentru conformitate.
ACTE NECESARE în vederea depunerii dosarului pentru pentru indemnizaţie lunara pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) în cazul veniturilor obţinute din exercitarea profesiilor medicale, de avocat
1. Opis (original) (se completează doar la momentul depunerii dosarului la registratura instituției);
2. Cerere tip (tipizat 1) pentru acordarea indemnizaţiei lunare pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) semnată de ambii părinţi (original);
3. Actul de identitate al solicitantului (copie);
4. Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
5. Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, sau după caz: hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență (copie);
6. certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului pentru care se solicită dreptul (copie);
7. Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
8. Certificatul de căsătorie (copie) în cazul părinţilor căsătoriţi;
9. Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
10. Declaraţia unică şi adeverinţa cu veniturile realizate, eliberată de administraţia financiară (pentru anul anterior naşterii copilului și pentru anul de naștere al copilului);
11. Dovada întreruperii activităţii (adeverinţă eliberată de barou/ instituţia competentă);
12. Declaraţia pe propria răspundere că în anul următor va prezenta A.P.I.S.M.B., în termen de 30 zile de la comunicare, dovada cu privire la veniturile efectiv realizate, eliberată de administraţia financiară;
13. Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul Iban. Contul în lei poate fi deschis la una din băncile din anexă (anexă bănci agreate);
14. Declaraţie solicitant privind protecţia datelor cu caracter personal (tipizat 3).
Pentru toate documentele solicitate în copie trebuie prezentat şi originalul pentru conformitate.
ACTE NECESARE în vederea depunerii dosarului pentru indemnizaţie lunara pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) în cazul veniturilor realizate din convenţii civile, contracte de comision sau alte venituri asimilate salariilor
1. Opis (original) (se completează doar la momentul depunerii dosarului la registratura instituției);
2. Cerere tip (tipizat 1) pentru acordarea indemnizaţiei lunare pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) semnată de ambii părinţi (original);
3. Actul de identitate al solicitantului (copie);
4. Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
5. Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicit dreptul, hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență (copie);
6. Certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului pentru care se solicită dreptul (copie);
7. Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
8. Certificatul de căsătorie în cazul părinţilor căsătoriţi (copie);
9. Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
10. Declaraţia unică şi adeverinţa cu veniturile realizate, eliberată de administraţia financiară (pentru anul anterior naşterii copilului și pentru anul de naștere al copilului);
11. Dovada suspendării activităţii (decizie, act adiţional, etc);
12. Contractul (copie);
13. Declaraţia pe propria răspundere că în anul următor va prezenta A.P.I.S.M.B., în termen de 30 zile de la comunicare, dovada cu privire la veniturile efectiv realizate, eliberată de administraţia financiară;
14. Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul Iban. Contul în lei poate fi deschis la una din băncile din anexă (anexă bănci agreate);
15. Declaraţie solicitant privind protecţia datelor cu caracter personal (tipizat 3).
Pentru toate documentele solicitate în copie trebuie prezentat şi originalul pentru conformitate.
ACTE NECESARE în vederea depunerii dosarului pentru indemnizaţie lunara pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) în cazul veniturilor obţinute ca Persoană Fizică Autorizată
1. Opis (original) (se completează doar la momentul depunerii dosarului la registratura instituției);
2. Cerere tip (tipizat1) pentru acordarea indemnizaţiei lunare pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) semnată de ambii părinţi (original);
3. Actul de identitate al solicitantului (copie);
4. Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
5. Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență, după caz (copie);
6. Certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului pentru care se solicită dreptul (copie);
7. Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
8. Certificatul de căsătorie în cazul părinţilor căsătoriţi (copie);
9. Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
10. Declaraţia unică şi adeverinţa cu veniturile realizate, eliberată de administraţia financiară (pentru anul anterior naşterii copilului și pentru anul de naștere al copilului);
11. Rezoluţia de la Camera de Comerţ cu privire la suspendarea activităţii;
12. Declaraţia pe propria răspundere că în anul următor va prezenta A.P.I.S.M.B., în termen de 30 zile de la comunicare, dovada cu privire la veniturile efectiv realizate, eliberată de administraţia financiară,
13. Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul Iban. Contul în lei poate fi deschis la una din băncile din anexă (anexă bănci agreate);
14. Declaraţie solicitant privind protecţia datelor cu caracter personal (tipizat 3).
Pentru toate documentele solicitate în copie trebuie prezentat şi originalul pentru conformitate.
ACTE NECESARE în vederea depunerii dosarului pentru indemnizaţie lunara pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) în cazul persoanelor care în 12 luni din ultimii 2 ani anteriori naşterii copilului au urmat cursurile de zi ale învăţământului preuniversitar / universitar / postuniversitar:
1. Opis (original) (se completează doar la momentul depunerii dosarului la registratura instituției);
2. Cerere tip (tipizat1) pentru acordarea indemnizaţiei lunare pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) semnată de ambii părinţi (original);
3. Actul de identitate al solicitantului (copie);
4. Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
5. Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență, după caz (copie);
6. Certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului pentru care se solicită dreptul (copie);
7. Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
8. Certificatul de căsătorie în cazul părinţilor căsătoriţi (copie);
9. Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
10. Adeverinţa cu veniturile realizate, eliberată de administraţia financiară (pentru anul anterior naşterii copilului și pentru anul de naștere al copilului);
11. Adeverinţă eliberată de instituţia de învăţământ preuniversitar sau, după caz, universitar, care să ateste frecventarea cursurilor de zi fără întrerupere, în anul anterior și în anul nașterii copilului;
12. Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul Iban. Contul în lei poate fi deschis la una din băncile din anexă (anexă bănci agreate);
13. Declaraţie solicitant privind protecţia datelor cu caracter personal (tipizat 3).
Pentru toate documentele solicitate în copie trebuie prezentat şi originalul pentru conformitate.
TERMENE DE DEPUNERE A CERERII ŞI ACORDAREA DREPTULUI LA INDEMNIZAŢIE LUNARĂ PENTRU ÎNGRIJIREA COPILULUI CU VÂRSTA ÎNTRE 3-7 ANI (COPIL CU DIZABILITATE)
Dreptul se acordă:
Pentru persoanele care solicită dreptul în continuarea concediului pentru creşterea copilului pâna la 3 ani începând cu ziua următoare celei în care încetează, conform legii, concediul şi indemnizaţia pentru creşterea copilului acordate anterior, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile de la acea dată;
Pentru celelalte situaţii dreptul la indemnizaţie lunară pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) se acordă de la data depunerii cererii;
Pentru situaţiile în care copilul a fost adoptat, s-a instituit tutela, plasamentul sau încredinţarea, termenele stabilite mai sus se aplică ţinând cont de data adopţiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau încredinţării.
CUANTUM INDEMNIZAŢIE LUNARA PENTRU ÎNGRIJIREA COPILULUI CU VÂRSTA ÎNTRE 3-7 ANI (COPIL CU DIZABILITATE):
1651 lei/lunar;
Persoanele care, în perioada în care sunt îndreptăţite să beneficieze de concediul pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 7 ani și obţin venituri supuse impozitului au dreptul la un stimulent de inserţie, în cuantum de 650 lei
INDEMNIZAŢIE LUNARĂ PENTRU PROGRAM DE LUCRU REDUS
BENEFICIARI:
• Oricare dintre părinţii fireşti ai copilului;
• Persoana care a adoptat copilul;
• Persoana căreia i s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei;
• Persoana care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenţă;
• Asistentul maternal profesionist, numai pentru copiii săi naturali ori adoptați;
• Persoana care a fost numită tutore al copilului.
Pot beneficia de program de lucru redus la 4 ore una dintre persoanele enumerate mai sus care se ocupă efectiv de îngrijirea copilului cu dizabilitate (gravă sau accentuată), până la împlinirea de către acesta a vârstei de 18 ani, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
ACTE NECESARE ÎN VEDEREA DEPUNERII DOSARULUI PENTRU ACORDAREA DREPTULUI LA PROGRAM DE LUCRU REDUS:
1. Opis (original) (se completează doar la momentul depunerii dosarului la registratura instituției);
2. Cerere tip (tipizat1) pentru acordarea indemnizaţiei lunare pentru program de lucru redus semnată de ambii părinţi (original);
3. Actul de identitate al solicitantului (copie);
4. Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
5. Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicit dreptul, hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență, după caz (copie),
6. Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
7. Certificatul de căsătorie în cazul părinţilor căsătoriţi (copie);
8. Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
9. Certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului pentru care se solicită dreptul (copie);
10. Document cu privire la reluarea activităţii în care se va menţiona art. 32 alin (1) lit. a) din O.U.G. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, în baza căruia s-a acordat dreptul la program de lucru redus (copie);
11. Declaraţia beneficiarului cu privire la acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal (tipizat 3);
12. Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul Iban. Contul în lei poate fi deschis la una din băncile din anexă (anexă bănci agreate).
Pentru toate documentele solicitate în copie trebuie prezentat şi originalul pentru conformitate.
TERMENE DE DEPUNERE A CERERII ŞI ACORDAREA DREPTULUI LA INDEMNIZAŢIE LUNARĂ PENTRU PROGRAM DE LUCRU REDUS
Dreptul se acordă începând cu data de la care angajatorul a aprobat programul de lucru redus potrivit art. 32 alin (1) lit. a) din O.U.G. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor, cu modificările şi completările ulterioare, dacă cererea de acordare a dreptului este depusă în termen de 30 de zile de la acea dată.
Dacă termenul este depăşit indemnizaţia pentru program de lucru redus se acordă cu data depunerii cererii.
CUANTUM INDEMNIZAŢIE LUNARĂ PENTRU PROGRAM DE LUCRU REDUS:
826 lei/lunar
Persoanele care beneficiază de indemnizația pentru program de muncă redus pot opta între acordarea acestei indemnizații sau stimulent de inserție până la vârsta de 7 ani a copilului, cele două drepturi neputând fi cumulate.
SPRIJIN LUNAR PENTRU ÎNGRIJIRE COPIL 0-3(2) ANI, 3(2)-7 ANI
BENEFICIARI:
1. persoana cu dizabilitate gravă sau accentuată care nu realizează alte venituri în afara beneficiilor de asistenţă socială destinate persoanelor cu dizabilităţi şi care are în întreținere un copil cu dizabilitate cu vârsta până la 7 ani;
2. persoana care nu îndeplineşte condiţiile de acordare a indemnizaţiei de creştere a copilului şi care are în îngrijire un copil cu dizabilitate cu vârsta până la 7 ani;
3. persoana cu dizabilitate gravă sau accentuată, care are în întreținere un copil și care nu îndeplinește condițiile prevăzute de lege pentru acordarea concediului pentru creșterea copilului și indemnizației aferente.
ACTE NECESARE ÎN VEDEREA DEPUNERII DOSARULUI PENTRU SPRIJIN LUNAR PENTRU ÎNGRIJIRE COPIL 0-3(2) ANI, 3(2)-7 ANI:
1. Opis (original) (se completează doar la momentul depunerii dosarului la registratura instituției);
2. Cerere tip (tipizat1) pentru acordarea sprijinului lunar pentru îngrijire copil 0-3(2) ani / sprijinului lunar pentru îngrijire copil 3(2)-7 ani semnată de ambii părinţi (original);
3. Actul de identitate al solicitantului (copie);
4. Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
5. Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență, după caz (copie);
6. Certificatul de încadrare în grad de handicap al copilului pentru care se solicită dreptul, după caz (copie);
7. Certificatul de încadrare în grad de handicap al solicitantului, după caz (copie);
8. Adeverinţe de venit de la Administraţia Financiară pentru anul anterior si anul de naștere al copilului;
9. Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
10. Certificatul de căsătorie în cazul părinţilor căsătoriţi (copie);
11. Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
12. Declaraţia beneficiarului cu privire la acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal (tipizat 3);
13. Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul Iban. Contul în lei poate fi deschis la una din băncile din anexă (anexă bănci agreate).
Pentru toate documentele solicitate în copie trebuie prezentat şi originalul pentru conformitate.
CUANTUMURI
• Sprijin lunar în cuantum de 45% din cuantumul minim al indemnizaţiei stabilit prin lege (743 lei/lunar), acordat persoanei cu dizabilitate gravă sau accentuată care nu realizează alte venituri în afara beneficiilor de asistenţă socială destinate persoanelor cu dizabilităţi, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv de 35% din cuantumul minim al unei indemnizaţii minime pentru copilul cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani (578 lei/lunar).
• Sprijin lunar în cuantum de 35% din cuantumul minim al indemnizaţiei stabilit prin lege, acordat persoanei care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea concediului pentru creşterea copilului şi indemnizaţiei lunare aferente (578 lei/lunar), până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv de 15% din cuantumul minim al indemnizaţiei stabilit de lege (248 lei/lunar) pentru copilul cu vârsta cuprinsă între 3 şi 7 ani.
• Persoana cu dizabilitate gravă sau accentuată, care are în întreţinere un copil şi care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru acordarea concediului pentru creşterea copilului şi indemnizaţiei lunare aferente, beneficiază de sprijin lunar în cuantum de 45% din cuantumul minim al indemnizaţiei stabilit de lege (743 lei/lunar) până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv de 15% din cuantumul minim al indemnizaţiei (248 lei/lunar) pentru copilul cu vârsta cuprinsă între 2 şi 7 ani..”
IMPORTANT
În cazul în care copilul este încadrat în gradul de handicap grav cu asistent personal, pentru acordarea indemnizaţiei lunare pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate), indemnizaţiei lunare pentru program de lucru redus, sprijin lunar pentru îngrijire copil 0-3(2) ani, 3(2)-7 ani, solicitantul va depune obligatoriu la dosar o adeverinţă eliberată de Serviciul Ajutoare Speciale Persoane cu Dizabilităţi din cadrul D.G.A.S.P.C. Sector 2 din care să reiasă că titularul indemnizaţiei de însoţitor pentru copilul cu dizabilitate nu este şi persoana care solicită unul din drepturile menţionate anterior .
DOCUMENTELE SE DEPUN LA:
Sediul D.G.A.S.P.C. Sector 2 din Şos. Pantelimon nr. 301 , Sector 2, București
Relaţii suplimentare la: tel: 021/3119702 sau 0770.800.360
D.G.A.S.P.C. Sector 2 înregistrează dosarele de acordare a indemnizaţiei lunare pentru îngrijirea copilului cu vârsta între 3-7 ani (copil cu dizabilitate) / indemnizaţiei lunare pentru program de lucru redus / sprijinului lunar pentru îngrijire copil 0-3(2) ani / sprijinului lunar pentru îngrijire copil 3(2)-7 ani şi le transmite
Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti în vederea stabilirii sau, după caz, respingerii dreptului şi efectuării plăţii acestuia.
Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti are sediul în Str. Ion Câmpineanu nr. 20, Sectorul 1, București (colţ cu Calea Victoriei).
ÎNCEPÂND CU DATA DE 24.10.2022, ACTIVITATEA DE RELAȚII CU PUBLICUL SE DESFAȘOARĂ ÎN STR. ION CÂMPINEANU NR. 20, ETAJ. 2 CAM. 7 SECTORUL 1, BUCUREȘTI.
Pentru informații despre activitatea de relații cu publicul puteți accesa următorul link APISMB: https://bucuresti.mmanpis.ro/contact/
IMPORTANT:
• Beneficiarul drepturilor trebuie să comunice Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 2 orice modificare intervenită în situaţia sa, de natură să determine încetarea sau suspendarea plăţii drepturilor, în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la apariţia acesteia;
• Pentru orice alte informaţii referitoare la stabilirea drepturilor ori plata acestora (termene, modalităţi de plată etc.), precum şi comunicarea modificărilor (schimbarea domiciliului, decesul etc.) vă rugăm să vă adresaţi Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti;
• În situaţia în care părinţii copilului nu sunt căsătoriţi, dar copilul a fost recunoscut, îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate pentru drepturile reglementate de O.U.G. 111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor se demonstrează pe baza anchetei sociale efectuate de autoritatea tutelară.
Ultima actualizare in 13 martie 2024