INFORMAȚII PRIVIND ACORDAREA SPRIJINULUI FINANCIAR PENTRU PERSOANELE VULNERABILE PENTRU ACOPERIREA UNEI PĂRŢI A FACTURILOR LA ENERGIA ELECTRICĂ DE CĂTRE PRIMĂRIA SECTORULUI 2
Pentru a veni în ajutorul persoanelor vulnerabile afectate de creșterea prețului la energie electrică, Primăria Sectorului 2 a aprobat prin H.C.L. Sector 2 nr. 241/29.08.2025 acordarea unui sprijin financiar pentru acoperirea unei părţi a facturilor la energia electrică.
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 2 acordă acest sprijin financiar pentru persoanele vulnerabile pentru acoperirea unei părţi a facturilor la energia electrică, în completarea măsurilor stabilite prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 35/27.06.2025, venind în sprijinul persoanelor şi familiilor singure aflate în risc de marginalizare socială.
Sprijinul se acordă persoanelor care nu beneficiază de tichetul electronic de energie în valoare de 50 de lei lunar, acordat conform O.U.G. nr. 35/2025.
Sprijinul se acordă în cuantum de 50 de lei lunar, pentru perioada august 2025 – martie 2026, persoanelor singure sau familiilor cu domiciliul/ reşedinţa pe raza administrativ teritorială a Sectorului 2 al căror venit net lunar aferent lunii anterioare solicitării ajutorului se situează după cum urmează:
- Persoana singură cu venit net lunar între 1.940 lei şi 3.000 lei;
- Familii cu venit net lunar/ membru de familie între 1.784 lei şi 3.000 lei.
Solicitanţii și membrii familiilor lor nu trebuie să dețină în proprietate mai mult de o locuință.
Pentru acordarea sprijinului, solicitanţii şi membrii familiilor lor nu trebuie să deţină unul sau mai multe conturi/ depozite bancare cu valoare totală de peste 5.000 lei.
Actele necesare pentru depunerea cererii de acordare a unui sprijin financiar pentru persoanele vulnerabile pentru acoperirea unei părţi a facturilor la energia electrică conform H.C.L. Sector 2 nr. 241/29.08.2025 sunt următoarele:
- (Cerere tip) completată şi semnată de către solicitantul dreptului;
- Actele de identitate, dovezi de venit ale solicitantului și ale celorlalți membrii ai familiei solicitantului care locuiesc cu acesta;
- Extras de cont pe numele solicitantului dacă doriți plata ajutorului în cont bancar;
- Factura de la furnizorul de energie electrică care să conțină codul POD și codul de client CLC;
Cererea şi documentele doveditoare (acte de identitate, dovezi de venit, factură energie electrică) pot fi depuse la orice registratură a D.G.A.S.P.C. Sector 2 sau electronic pe adresele de e-mail ale D.G.A.S.P.C. Sector 2, respectiv social@social2.ro, baicului@social2.ro, colentina@social2.ro, pantelimon@social2.ro.
Stabilirea ajutorului se face cu luna depunerii cererii şi se menţine până la finalul lunii martie 2026.
Plata sprijinului se efectuează după cum urmează:
- Pentru sprijinul aprobat pentru lunile august 2025 şi septembrie 2025 plata se va efectua în cursul lunii octombrie 2025;
- Pentru sprijinul aprobat pentru lunile octombrie 2025, noiembrie 2025 şi decembrie 2025 plata se va efectua în cursul lunii ianuarie 2026;
- Pentru sprijinul aprobat pentru lunile ianuarie 2026, februarie 2026 şi martie 2026 plata se va efectua în cursul lunii aprilie 2026.”
Ultima actualizare in 19 septembrie 2025