Serviciul de evaluare complexa a copilului asigura interesul superior al copiilor cu dizabilităţi şi dificultăţi de învăţare şi/sau adaptare socio-şcolară care necesită încadrarea într-un grad de handicap, prin garantarea şi respectarea drepturilor acestora.

Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului (SECC) are ca obiectiv evaluarea complexă socio-psiho-medicală a copiilor cu dizabilități în scopul stabilirii funcționării, stabilirii  nivelului calității structurilor anatomice, funcțiilor organice, activităților și participării copilului la viața socială în vederea eliberării certificatului de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap și a întocmirii planului de  abilitare-reabilitare.

(1) În vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuțiilor ce revin Comisiei privind copilul cu dizabilități, Serviciul de Evaluare Complexă din cadrul Direcției exercită următoarele atribuții (conf. art. 19 din Hotărârea nr. 502/2017 privind organizarea şi funcţionarea comisiei pentru protecţia copilului):

  1. identifică copiii cu dizabilități care necesită încadrare într-un grad de handicap ori pentru care se solicită acces la servicii de abilitare și reabilitare, în urma evaluării complexe; identificarea are loc în urma solicitărilor din partea părinților sau a reprezentanților legali, a referirilor din partea serviciului public de asistență socială și a specialiștilor care vin în contact cu copiii cu dizabilități, precum și a sesizărilor din oficiu;
  2. verifică documentele anexate cererii-tip pentru evaluarea complexă și încadrarea în grad de handicap sau, după caz, cererea privind accesul la servicii, precum și îndeplinirea condițiilor privind încadrarea copilului într-un grad de handicap sau accesul la servicii;
  3. contribuie la întocmirea de către managerul de caz a raportului de evaluare complexă;
  4. contribuie la întocmire, de către managerul de caz a proiectului planului de abilitare-reabilitare pentru copiii cu dizabilități din familie pentru care se solicită încadrare în grad de handicap sau, după caz, acces la servicii de abilitare și reabilitare, respectiv a proiectului de revizuire a planului individualizat de protecție pentru copiii cu dizabilități din sistemul de protecție specială; în situația în care părintele sau reprezentantul legal nu dorește încadrare în grad de handicap, ci acces la servicii de abilitare și reabilitare, planul de abilitare- reabilitare este aprobat de directorul general/executiv al Direcției;
  5. informează părinții sau reprezentantul legal cu privire la obligația respectării și implementării planului de abilitare- reabilitare a copilului cu dizabilități;
  6. coordonează activitatea de monitorizare a implementării planului de abilitare-reabilitare;
  7. reevaluează condițiile privind încadrarea copilului într-un grad de handicap, la cererea părintelui sau a reprezentantului legal, formulată cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului. Cererea de reevaluare poate fi formulată oricând, dacă s-au schimbat condițiile pentru care s-a eliberat certificatul de încadrare într-un grad de handicap;
  8. colaborează cu serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul Direcției în vederea asigurării continuității serviciilor de abilitare și reabilitare și a tranziției copiilor cu dizabilități la viața de adult;
  • evaluarea complexă a copilului cu dizabilități și/sau CES în vederea încadrării în grad de handicap/acces la servicii;
  • planificarea beneficiilor, serviciilor şi a intervenţiilor pentru  copilul cu dizabilități și/sau CES, părinţi/reprezentant legal şi alte persoane importante pentru copil.
  • copii cu dizabilități, cu domiciliu/reședință pe raza administrativ-teritorială a sectorului 2;
  1. Certificat medical tip A5 eliberat de unităţiile sanitare abilitate, desemnate de către Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti și Scrisoare medicală eliberată de medicul specialist – original;
  2. Fișa de evaluare psihologică, după caz, eliberată de psihologii cu drept de liberă practică, cu atestat în psihologie clinică, din sectorul public sau privat, în condițiile legii (tipizat);
  3. Buletinele, cărţile de identitate ale părinţilor /reprezentantului legal- original ;
  4. Certificatul de naștere al copilului – original;
  5. Cartea de identitate a copilului – original (dacă a împlinit 14 ani) ;
  6. Certificatul de căsatorie al parinţilor (deces – daca e cazul);
  7. Adeverință de elev și fișa de evaluare psihopedagogică –tipizat (dacă este înscris într-o formă de învățământ)
  8. Documente care să ateste situaţia juridică a copilului (hotărâri de divorţ şi încredinţare, hotărâri de plasament, adopţie sau tutelă, etc.) – copie;
  9. Documente medicale care să ateste afecţiunile de care suferă copilul ( Bilete de internare/externare, carnete de sănătate, tomografii, ecografii, audiograme, analize, control oftalmologic, etc.) – copie;
  10. Adeverinte de venit (ambii parinți/reprezentanţi legali);
  11. Act de spatiu locativ – copie;
  12. Fişa medicală sintetică completată de medicul de familie al copilului (tipizat)
  13. Certificat de orientare școlară ( după caz).
  14. Adeverință eliberată de specialiștii cu care copilul face terapii de recuperare/reabilitare, din care să reiasă tipul de terapie, perioada și frecvența terapiilor.

Șef Serviciu: Luminița Iacob

Telefon: 0770801251
sau  031.405.89.96

Adresa de email sef serviciu: luminita.iacob@social2.ro
Adresa de email serviciu: evaluare.complexacopii@social2.ro

Adresa: Calea Mosilor nr. 229

LUNI-JOI: 8.30-16.00

VINERI: 8.30- 13.00

Ultima actualizare in 6 septembrie 2024

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
administrare site, administrare website, intretinere site, administrare site web