Serviciul de evaluare complexa a copilului asigura interesul superior al copiilor cu dizabilităţi şi dificultăţi de învăţare şi/sau adaptare socio-şcolară care necesită încadrarea într-un grad de handicap, prin garantarea şi respectarea drepturilor acestora.
Serviciul de Evaluare Complexă a Copilului (SECC) are ca obiectiv evaluarea complexă socio-psiho-medicală a copiilor cu dizabilități în scopul stabilirii funcționării, stabilirii nivelului calității structurilor anatomice, funcțiilor organice, activităților și participării copilului la viața socială în vederea eliberării certificatului de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap și a întocmirii planului de abilitare-reabilitare.
(1) În vederea îndeplinirii în mod corespunzător a atribuțiilor ce revin Comisiei privind copilul cu dizabilități, Serviciul de Evaluare Complexă din cadrul Direcției exercită următoarele atribuții (conf. art. 19 din Hotărârea nr. 502/2017 privind organizarea şi funcţionarea comisiei pentru protecţia copilului):
- identifică copiii cu dizabilități care necesită încadrare într-un grad de handicap ori pentru care se solicită acces la servicii de abilitare și reabilitare, în urma evaluării complexe; identificarea are loc în urma solicitărilor din partea părinților sau a reprezentanților legali, a referirilor din partea serviciului public de asistență socială și a specialiștilor care vin în contact cu copiii cu dizabilități, precum și a sesizărilor din oficiu;
- verifică documentele anexate cererii-tip pentru evaluarea complexă și încadrarea în grad de handicap sau, după caz, cererea privind accesul la servicii, precum și îndeplinirea condițiilor privind încadrarea copilului într-un grad de handicap sau accesul la servicii;
- contribuie la întocmirea de către managerul de caz a raportului de evaluare complexă;
- contribuie la întocmire, de către managerul de caz a proiectului planului de abilitare-reabilitare pentru copiii cu dizabilități din familie pentru care se solicită încadrare în grad de handicap sau, după caz, acces la servicii de abilitare și reabilitare, respectiv a proiectului de revizuire a planului individualizat de protecție pentru copiii cu dizabilități din sistemul de protecție specială; în situația în care părintele sau reprezentantul legal nu dorește încadrare în grad de handicap, ci acces la servicii de abilitare și reabilitare, planul de abilitare- reabilitare este aprobat de directorul general/executiv al Direcției;
- informează părinții sau reprezentantul legal cu privire la obligația respectării și implementării planului de abilitare- reabilitare a copilului cu dizabilități;
- coordonează activitatea de monitorizare a implementării planului de abilitare-reabilitare;
- reevaluează condițiile privind încadrarea copilului într-un grad de handicap, la cererea părintelui sau a reprezentantului legal, formulată cu cel puțin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a certificatului. Cererea de reevaluare poate fi formulată oricând, dacă s-au schimbat condițiile pentru care s-a eliberat certificatul de încadrare într-un grad de handicap;
- colaborează cu serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul Direcției în vederea asigurării continuității serviciilor de abilitare și reabilitare și a tranziției copiilor cu dizabilități la viața de adult;
- evaluarea complexă a copilului cu dizabilități și/sau CES în vederea încadrării în grad de handicap/acces la servicii;
- planificarea beneficiilor, serviciilor şi a intervenţiilor pentru copilul cu dizabilități și/sau CES, părinţi/reprezentant legal şi alte persoane importante pentru copil.
- copii cu dizabilități, cu domiciliu/reședință pe raza administrativ-teritorială a sectorului 2;
- Certificat medical tip A5 eliberat de unităţiile sanitare abilitate, desemnate de către Direcţia de Sănătate Publică Bucureşti și Scrisoare medicală eliberată de medicul specialist – original;
- Fișa de evaluare psihologică, după caz, eliberată de psihologii cu drept de liberă practică, cu atestat în psihologie clinică, din sectorul public sau privat, în condițiile legii (tipizat);
- Buletinele, cărţile de identitate ale părinţilor /reprezentantului legal- original ;
- Certificatul de naștere al copilului – original;
- Cartea de identitate a copilului – original (dacă a împlinit 14 ani) ;
- Certificatul de căsatorie al parinţilor (deces – daca e cazul);
- Adeverință de elev și fișa de evaluare psihopedagogică –tipizat (dacă este înscris într-o formă de învățământ)
- Documente care să ateste situaţia juridică a copilului (hotărâri de divorţ şi încredinţare, hotărâri de plasament, adopţie sau tutelă, etc.) – copie;
- Documente medicale care să ateste afecţiunile de care suferă copilul ( Bilete de internare/externare, carnete de sănătate, tomografii, ecografii, audiograme, analize, control oftalmologic, etc.) – copie;
- Adeverinte de venit (ambii parinți/reprezentanţi legali);
- Act de spatiu locativ – copie;
- Fişa medicală sintetică completată de medicul de familie al copilului (tipizat)
- Certificat de orientare școlară ( după caz).
- Adeverință eliberată de specialiștii cu care copilul face terapii de recuperare/reabilitare, din care să reiasă tipul de terapie, perioada și frecvența terapiilor.
Șef Serviciu: Luminița Iacob
Telefon: 0770801251
sau 031.405.89.96
Adresa de email sef serviciu: luminita.iacob@social2.ro
Adresa de email serviciu: evaluare.complexacopii@social2.ro
Adresa: Calea Mosilor nr. 229
LUNI-JOI: 8.30-16.00
VINERI: 8.30- 13.00
Ultima actualizare in 6 septembrie 2024